Sabtu, 11 September 2010

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI 2010..

Kenangan Di Sabah..Suatu yang Tak dapat Dilupakan..

Hai sume..aku rase mcm lame bebeno aku x tulis blog kat cni nih..agak2nye dah setahun lbh jugak aku x menulis kn?hmmm..well..malas tuh satu hal..tp xtau ape nk tulis kat blog seciput nih..idea dh byk dah dlm pale nih..tp bile nk menaip je..hilang sume bende2 nk tulis tu..xpela..nk wat cmane kan?

Sepanjang setahun lbh nih..rasenye mcm byk je aku nk citer kt korg sume..aku alhamdulillah akhirnye dapat gak balik dari Sabah..bertolak dari Lapangan Terbang Sandakan dalam pkl 11.30 pg..24 Februari 2009..terbang ke KK..pergi ke JPN sabah di Sembulan, KK..utk urusan pertukaran aku..bkn ape takut x konfem aku 3-4 tahun..x ke naye aku..alhamdulillah selesai jugak urusan aku walaupun menunggu sehari suntuk..agak2nye diorg pun paham kalo melibatkan pertukaran antare negeri especially dari Sabah, Sarawak ke Semenanjung..mmg leceh dan byk prosedur nye..jd diorg pun permudahkan..terima kasih byk2 kpd staf2 JPN Sabah..

Mase aku kat KK..aku ddk kat umah makcik aku kat Petagas..mmg untungla aku ade makcik kat cni..at least ade jugakla aku nk tumpang2..mkck aku kawin ngan org Sabah..sambil2 tu blh gak aku kenal2 ngan nenek dan Fara..diorg nih pure Sabahan kecuali si Fara nih..mak die yg pure Sabahan..bpk nye org Kedah..tp jd org Sabah sudah..hehehe..:D..xpela Fara..ang slow2 bljq ckp Kedah..kalo dh pndi ckp Kedah..ang mai cni ckp ngan cek naaa..hehehe..:D..They're very nice people..Ekceli Sabahan nih very nice orgnye..ramah pun ramah..pendek kate..puas hatilah dgn diorg nih..thumbs up bro..hehehe..:D

Where were we?alamak..terlalut plak aku..aku ddk di KK selame 3 hari..aku plak time tu duit tgh byk..sbb pakai elaun sane lg..aku pun jolilah..bkn joli pape pun..saje nk jln2 kat KK nih..dari One Borneo hinggalah ke Central Square, KK..Plaza Warisan pun x ketinggalan..siap lg mkn sup kambing ngan fren aku si Topek ngan cikgu2 skolah die 2-3 org mcm tu..namenye Taufiq..member sesaing aku mase lapor diri kat KPM, Putrajaya dan JPN Sabah..member aku sorg nih technician SMK Likas..aku mase pegi sekolah die ari tu..berjln bkn main jauh..nk dekat 2-3km kedlm..hampeh btol..selamat xde anjing..kalo x..lari x ckp tanah aku..bas pun berenti kat depan plak tu..x msk ke dlm..Mlm tu aku jalan2 ngan die kat Teluk Likas dkt UMS tu..tp apela malang nasibku ini..napela xde awek2 atau sumandak2 bertenet kat cni..sedih aku..wahahaha..:D..ntah2 depa tau aku nk mai kot..tp xpala..slmt aku dr dpt dosa free..hehehe..:D

Lps 3 hari di KK..pada 27hb Februari 2009 aku pun terbang balik ke KL..dgn menaiki MAS..aikk..kan AirAsia lbh murah?nape nk byr mahal2..haaa..tuhla korg..awal2 x tanye..aku sebenarnye menggunekan waran udare aku yg sedia ade dan msh blom terusik..die kalo nk dpt waran nih..korg kene bertugas di Sabah selame lbh dr 9 bulan..mengikut pekeliling time tuhla..xtaula skg nih cmane..flight aku tuh aku pakai dari Sandakan-->KK-->KL..nih kire pakai balik terus la nih..kire aku naik FOC la nih..alhamdulillah..x usik duit aku..hehehe..:D

Okla bro..gua nk pg beraye nih..orait..nnt kite sambung balik ea..bye2..adios..To be continued..


Tiada ulasan: