Isnin, 13 September 2010

Cube mengaktifkan diri dalam dunia blog..

Hai kengkwn sume..well..aku start dari hari nih..aku nk cube mengaktifkan diri balik dalam dunia penulisan blog..setelah setahun lbh mendiamkan diri..sebab dlm pale otak aku nih..terlalu byk utk diciterkan..yang mewakili pandangan aku melihat dunia ini..from my own perspectives..yang mgkn korg sendiri tak dapat dengar dari mulut aku di alam nyata..sekurang2nya di alam maya ini..kite dapat berkongsi pendapat dan pemikiran agar pemikiran kite berkembang dari mase ke semase..

Bagi aku..everyone have the right to express their opinion..tp biarla berpada2..kalo ade unsur2 hasutan yg boleh mengancam keselamatan negara..mmg aku setuju 200% banned kan aje blog nyer dan org itu disumbat mcm tauhu sumbat ke dlm ISA..mksd aku menyalurkan pendapat ataupn pandangan mengenai sesuatu isu yg berkaitan dgn isu2 semasa dengan cara yg berhemah dan beretika..dan aku percaya peraturan berblog ini sudah diwujudkan utk mengatasi masalah2 blog2 yg merapu mcm nih..

Tetapi blog2 yg membuka minda rakyat mestilah sentiasa diberi ruang..bknlah aku menyebelahi sesiapa, tetapi perlulah dibuat dgn penuh etika,disiplin dan adab sesuai kite sbg masyarakat timur yg mementingkan adab sopan..Aku rase blog ini sebagai satu saluran kpd rakyat utk mengetahui cerita pihak yg 'the other side'..kemudian baru kite boleh membuat pertimbangan siape yg betul dan sape yg salah..Mksd aku hanye blog2 yang bertujuan membuka minda rakyat semate2 tanpa ade sebarang kepentingan peribadi ataupun mane2 pihak..blog2 yang bersifat hasutan dari mana2 pihak perlulah dibendung sama sekali..biarlah hanya blog2 yg ikhlas utk mendidik pemikiran rakyat yang boleh memberi keuntungan ataupun kebaikan kepada masyarakat,agama,bangsa dan negara..

Jadi tunjuk ajar dari kawan2 sume amatlah diperlukan dalam menghasilkan blog ini lebih menarik dan lebih ramai surfer mengunjunginya..dapat drop-out his opinion skit sebyk..

Sekian, terima kasih..

@Hak Cipta Terpelihara
Sang Rajuna Tapa
13 September 2010

Tiada ulasan: